5 دلیل مهم برای یادگیری فتوشاپ

5 دلیل مهم برای یادگیری فتوشاپ

 

5 دلیل مهم برای یادگیری فتوشاپ

 

دلایل متعددی برای یادگیری فتوشاپ وجود دارد. ما در این مقاله به 5 دلیل مهم برای یادگیری فتوشاپ پرداخته ایم.

 

1- یکی از دلایل یادگیری : فتوشاپ تصحیح و روتوش اشکالات عکاسی 

اولین دلیل از 5 دلیل مهم برای یادگیری فتوشاپ این است که اگر عکس های شما دارای مشکلات خاصی میباشند، شما میتوانید این مشکلات را در فتوشاپ برطرف نمایید. فتوشاپ میتواند نورهای نامناسب، لکه های روی عکس، تیره بودن عکس، قرمزی چشم ها و بسیاری از مشکلات دیگر را رفع کند.

 

شما همچنین میتوانید قسمت هایی از عکس را که قرار نبوده در عکس قرار داشته باشند را برش دهید. از براش های فتوشاپ میتوان جهت ویرایش لکه ها و رنگ ها استفاده نمود. گزینه های بسیاری وجود دارد تا به وسیله فتوشاپ عکس های خود را بهینه سازی کنیم. عکس ها قسمت مهمی از سایت، پروژه های شخصی و کاری ما را تشکیل میدهند و دانستن فتوشاپ یکی از مهم ترین مهارت ها برای هر شخصی که حرفه عکاسی را دنبال میکند میباشد. با نرم افزار فتوشاپ و ابزارهای مناسب ویرایش آن، شما میتوانید در هزینه ها برای اهداف دیگر صرفه جویی کنید.

 

2- طراحی موکاپ سایت میتواند دلیل خوبی برای یادگیری فتوشاپ باشد

قبل از راه اندازی یک وب سایت، معمولا در ابتدا یک نمای کلی از سایت را ترسیم میکنید. زمانی که مشتریان شما درخواست 3 طرح متفاوت میکنند، شما نمیتوانید طرح های نامرتب را به آن ها ارائه کنید. در اینجا نرم افزار فتوشاپ بسیار کاربردی میباشد. ساخت موکاپ یک وب سایت توسط فتوشاپ بسیار ساده میباشد. شما میتوانید مکان اجزای مختلف سایت را تغییر بدهید و تغییرات بسیاری را بروی سایت قبل از شروع به برنامه نویسی انجام دهید. موکاپ ها باید به عنوان شمای کلی وب سایت ارائه شوند. شما باید هر صفحه را با عکس ها و محتوای متناسب در فضاهای سازمان دهی شده طراحی کنید. برای این امر، فتوشاپ بسیار تطبیق پذیر میباشد و گزینه های خوبی را برای ارائه یک موکاپ خلاق و کامل ارائه میدهد.

 

3- دلیل سوم برای یادگیری فتوشاپ : طراحی اینفوگرافی

 

اگر شما بخواهید تا پست های بلاگ خود را در فضای مجازی منتشر کنید اینفوگرافی ها بهترین گزینه برای این کار میباشند. علاوه بر این، اینفوگرافی در صنعت چاپ و دیجیتال بسیار محبوب میباشد. اینفوگرافی ها بروی وب سایت Pinterest بسیار رایج میباشند چراکه عکس های عمودی پیچیدگی کمتری را برای مشاهده دارند. (مخصوصا بروی گوشی های همراه). ساخت اینفوگرافی در فتوشاپ به دلیل قابلیت لایه بندی و پوشه بندی فتوشاپ بسیار ساده میباشد. اینفوگرافی ها برای ارائه داده ها، اطلاعات و طرح های گرافیکی بسیار رایج هستند. ارائه بصری داده ها و اطلاعات به کاربر این امکان را میدهد تا از آن درک بهتری داشته باشد. این امر میتواند با استفاده محدودتر از محتوا، نمودارها، چارت ها و فضای منفی بسیار زیباتر و خلاقانه تر باشد. 3 نکته مهم برای ساخت یک اینفوگرافی بهتر شامل: سادگی، قابل درک بودن و خاص بودن آن میباشند.

 

4- دلیل چهارم برای یادگیری فتوشاپ : طراحی پروژه های گرافیکی

 

علاوه بر توانایی ویرایش عکس ها، شما میتوانید یک کارت تبریک، کارت ویزیت، پوستر و دیگر طرح های گرافیکی را بتوسط فتوشاپ طراخی کنید. با بکارگیری ابزارهای گوناگون فتوشاپ شما میتوانید طرح های بسیار زیبایی را ایجاد کنید که نه تنها مشتری را به وجد می آورد بلکه به شما امکان اضافه کردن پیشنهادات خود و همچنین ایده های خود را به طرح میدهد. به طور خلاصه، فتوشاپ را میتوان به عنوان یک نرم افزار مکمل برای طراحی گرافیک در نظر گرفت. دنیای طراحی گرافیک بدون نرم افزار فتوشاپ ناقص خواهد بود چراکه این نرم افزار تمام نیازهای ابتدایی ویرایش و تولید تصاویر گرافیکی را ممکن میسازد.

 

5- دلیل پنجم برای یادگیری فتوشاپ : ساخت انیمیشن

 

تصاویر فرمت GIF فوق العاده هستند! GIF ها سریع ترین راه برای اشتراک گذاری یک حس در Twitter، Facebook و دیگر سایت های فضای مجازی میباشند. شما میتوانید از آنها برای ساخت آموزش و یا انیمیشن های کامپیوتری استفاده نمایید. شما میتوانید یک تصویر GIF متحرک را در فتوشاپ با بکارگیری عکس ها، تصویرنگاری ها و یا حتی ویدئو های خود تولید کنید. علاوه بر این، شما میتوانید تمامی فریم های انیمیشن را ویرایش کنید و یا افکت های خاص را به آن ها اضافه کنید. همچنین استفاده از تصاویر GIF متحرک برای ساخت بنرهای تبلیغاتی جذاب بسیار رایج میباشد.

 

دیگر نکاتی که به اهمیت یادگیری فتوشاپ اشاره میکنند:

 

– قیمت این نرم افزار به دلیل اشتراک ماهیانه مقرون به صرفه میباشد.

– شما میتوانید فتوشاپ را از طریق منابع بسیاری که در اینترنت موجود میباشد یاد  بگیرید و یا با شرکت در دوره های حرفه ای به مهارت های خود بیافزایید.

– شما میتوانید برای سایت و صفحات خود در فضای مجازی تصاویر اختصاصی ایجاد کنید.

– شما میتوانید پترن ها و تکسچرهای مورد نیاز خود را به راحتی ایجاد کنید.

– پذیرش پروژه های فریلنسینگ و داشتن درآمد دوم.

– فتوشاپ یک نرم افزار بسیار جامع است که یادگیری آن بسیار ساده میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *