فتوشاپ برای موبایل : Photoshop Express

فتوشاپ برای موبایل : Photoshop Express

 

فتوشاپ برای موبایل : Photoshop Express

اگر استفاده از فتوشاپ (Photoshop)، فتوشاپ المنتس (Photoshop Elements)، و لایت روم (Lightroom) برای شما خسته کننده شده است و شما به دنبال اپلیکیشنی هستید تا عکس های خود را برای فضای مجازی ویرایش کنید کمپانی ادوبی (Adobe) یک نسخه رایگان از فتوشاپ برای موبایل تحت عنوان  (Photoshop Express) ارائه کرده است. این اپلیکیشن رایگان ویرایش عکس برای موبایل، وب و کامپیتورهای خانگی منتشر شده است. فتوشاپ اکسپرس قابلیت های بسیاری را برای ویرایش و زیباسازی عکس های شما ارائه میکند. لازم به ذکر است که فتوشاپ اکسپرس تنها اپلیکیشن ویرایش عکس برای مبتدی ها نمیباشد، در کنار این اپلیکیشن میتوان به فتوشاپ فیکس (Photoshop Fix)، فتوشاپ میکس (Photoshop Mix) و لایت روم موبایل (Lightroom Mobile) اشاره کرد.

 

رابط کاربری

رابط کاربری

 

رابط کاربری ساده این اپیلکیشن دارای 3 دگمه اصلی میباشد. در قسمت بالا گزینه های ویرایش، کلاژ و میکس قرار گرفته اند. گزینه میکس دارای ابزارهای پیشرفته تری مانند انتخاب سوژه، ویرایش محلی و تلفیق چندین لایه عکس میباشد. نکته مورد علاقه ما در مورد رابط کاربری این اپلیکیشن این است که تغییرات هر افکت در عکس بند انگشتی نمایش داده میشود. همچنین وجود فلش های فرمان undo برای ویرایش عکس بسیار کاربردی میباشند.

 

اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل قابلیت اتصال به نرم افزار فتوشاپ در کامپیوتر را ارائه میدهد در نتیجه شما میتوانید یک عکس را از فتوشاپ اکسپرس به نسخه دسکتاپ فتوشاپ در کامپیوتر خود ارسال کنید و حتی برخی از افکت های نرم افزار فتوشاپ را در اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل استفاده نمایید. از این دسته افکت ها میتوان به کلاژ بلاکس  (Collage Blocks)، انعکاس (Reflection)، بافتن  (Weaving)، نقاشی رنگ روغن و … اشاره نمود.

 

شما میتوانید به عکس ها از طریق گالری دوربین، فیسبوک، گوگل فوتو و یا دراپ باکس دسترسی داشته باشید. دوربین تعبیه شده در خود اپلیکیشن فقط برای گرفتن عکس های ساده نمیباشد بلکه به شما اجازه میدهد تا افکت های مانند عمق تصویر (Depth)، فیس آرت (Face Art)، دابل اکسپوژر (ِDouble Exposure) و یا صافی های هنری (Artistic Filters) استفاده کنید.

 

تنظیم عکس ها

فرآیند برش در این اپلیکیشن به سادگی صورت میگیرد. شما میتوانید از میان نسبت ابعاد موجود مناسب اپلیکیشن های فضای مجازی مثل اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر استفاده نمایید. همچنین شما میتوانید به صورت دست آزاد قسمتی از عکس خود را برش دهید تا نسبت ابعاد اصلی عکس تغییر نکند و یا یک عکس را بر اساس خط افق صاف کنید (اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل یک گزینه برای انجام اتوماتیک این فرمان تعبیه کرده است.)

 

همانند دیگر اپلیکیشن های ویرایش عکس، شما در فتوشاپ اکسپرس میتوانید مواردی چون اکسپوژر (Exposure)، سایه ها، هایلایت ها، دمای رنگ، رنگ و اشباع را تغییر بدهید.  علاوه بر این ها، اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل قابلیت های اپلیکیشن لایت روم مانند لرزش و شفافیت هم ارائه میکند.

 

صافی ها و شمایل

صافی ها و شمایل

 

اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل دارای چندین افکت فوری میباشد که مانند اینستاگرام بروی عکس اعمال میشوند. در میان این افکت ها به دسته بندی چارم میتوان اشاره کرد. این افکت ها میتوانند کنتراست عکس را کم و زیاد کنند تا به عکس حس گرما و یا سرما القا کنند. از شمایل درون اپلیکیشن میتوان به پاییز و دیگر فصل ها و همچنین شمایل شبیه به نمونه آنها در اینستاگرام مثل گزینه های متفاوت ساخت عکس سیاه و سفید اشاره نمود.

 

گزینه دیگر ویرایش فوری برای عکس ها استفاده از قالب ها است. قالب ها نه تنها شکل و شمایل عکس را تغییر میدهند بلکه به کاربر اجازه اضافه کردن و تغییر دادن نوشته بروی عکس رو امکان پذیر میکنند. قالب ها در دسته بندی ها چون فضای مجازی، مسافرت، زندگی، عکاسی چهره، منظره، غذا، مد و … قرار گرفته اند. شما تنها به چند نمونه انگشت شمار از هر دسته بندی دسترسی خواهید داشت و برای استفاده از تمامی قالب ها باید اشتراک ماهیانه کاربران ویژه را خریداری نمایید.

 

گزینه همپوشانی به شما این امکان را میدهد تا افکت هایی مانند نشت نور ، بوکه و بافت را به عکس اضافه کنید. گاهی اوقات اضافه کردن منبع نوری که از بالا به پایین تابیده میشود باعث جذاب تر شدن عکس میشود. هم چنین افرادی که به خلق تصاویر هنری و یا غیرواقعی علاقه مند هستند میتوانند از بافت ها استفاده کنند.

 

کلاژ

کلاژ

 

کلاژها قسمت مهمی از عکس های موجود در فضای مجازی را تشکیل میدهند. اپلیکیشن فتوشاپ برای موبایل گزینه های متعددی را برای ساخت کلاژ ها به شما میدهد. حتی کاربرانی که از نسخه رایگان این اپلیکیشن استفاده میکنند به تعداد زیادی از کلاژها دسترسی دارند. اگر شما قصد دارید تا از شکل های غیر از مستطیل استفاده کنید باید از نسخه اشتراک ماهیانه اپلیکیشن را دریافت نمایید.

 

گرفتن خروجی و اشتراک گذاری

شما میتوانید بعد اعمال تغییرات عکس را بروی دستگاه خود ذخیره کنید. علاوه بر این شما میتوانید خروجی عکس های خود را نه تنها بروی اینستاگرام، فیسبوک ، توییتر و فلیکر، بلکه در فتوشاپ اکسپرس کامیونیتی به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران از عکس های تولید شده توسط شما بازدید کنند.

 

منبع: پی سی مگ

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *