فتوشاپ چیست – با بهترین نرم افزار ویرایش عکس بیشتر آشنا شوید

فتوشاپ چیست؟

 

فتوشاپ چیست – با بهترین نرم افزار ویرایش عکس بیشتر آشنا شوید

 

مقدمه ای درباره فتوشاپ

 

اگر به تازگی حرفه طراحی گرافیک رو شروع کرده باشید احتمالا این سوال که نرم افزار فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد حداقل یکبار به ذهن شما خطورکرده باشد. فتوشاپ یک نرم افزار ادیت عکس و فایل های گرافیکی است که بیشترین تعداد کاربر را در میان جامعه طراحان مبتدی تا حرفه ای را دربر گرفته است. در این مقاله در مورد نرم افزار فتوشاپ به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

 

معنی فتوشاپ چیست

 

در دیکشنری وبستر تغییر یک عکس به صورت دیجیتالی توسط نرم افزار فتوشاپ یا هر نرم افزار ویرایش عکس دیگر به صورتی که شکل و فرم کلی عکس تغییر کنید فتوشاپ اطلاق می شود.

 

کاربرد نرم افزار فتوشاپ چیست؟

 

کاربرد فتوشاپ چیست

 

آشنایی با نرم افزار فتوشاپ

 

به احتمال زیاد حداقل یکبار نام فتوشاپ به گوش شما خورده باشد و یا درباره آن در اینترنت مطالعه کرده باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نرم افزار فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد؟ فتوشاپ یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای ویرایش عکس در صنعت طراحی به شمار می آید که توسط کمپانی Adobe توسعه یافته و تولید شده است. نرم افزار فتوشاپ به شما این امکان رو میدهد تا فایل های گرافیکی را به راحتی ویرایش کنید. به دلیل سیستم لایه بندی در فتوشاپ دست کاربر برای ویرایش و طراحی تصاویر بسیار باز گذاشته شده است و کاربر میتواند به آسانی و تنها با چند کلیک تغییرات بسیاری را در عکس و تصویر اعمال کند.

 

ارائه نرم افزار فتوشاپ در قابل یک پکیج گرافیکی با نام Adobe Creative Cloud

 

در حال حاضر نرم افزار فتوشاپ به عنوان بخشی از پکیج Adobe Creative Cloud (یک پکیج نرم افزاری برای طراحی گرافیک) توسط Adobe تولید و ارائه می شود. در این پست ما در مورد بعضی از قابلیت های جالب نرم افزار فتوشاپ که باعث شده از سایر نرم افزارهای مشابه محبوب تر باشد صحبت میکنیم.

 

قابلیت های نرم افزار فتوشاپ چیست

 

عکس هندسی دریا با قایق و فانوس دریایی

 

رابط کاربری آسان

 

احتمالا شما از محبوبیت نرم افزار فتوشاپ اطلاع دارید. آیا تا حالا به این فکر کرده اید که فتوشاپ چگونه به این تعداد از کاربر دست پیدا کرده است؟ دلیل این موضوع واضح است، رابط کاربری آسان. یک فرد مبتدی به راحتی میتواند با محیط کاربری نرم افزار فتوشاپ آشنا شود و از آن استفاده کند. به همین دلیل هر شخصی میتواند با کمی تمرین و ممارست نحوه استفاده از این نرم افزار را یاد بگیرد و با کمی خلاقیت ایده ها و طرح های خود را اجرا کند.

 

ویرایش ساده، تغییرات باور نکردنی با استفاده از فتوشاپ – فتوشاپ چیست

 

شما میتوانید هر تصویری را وارد محیط فتوشاپ کنید و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهد به معنای واقعی آن تصویر را متحول کنید. برای درک بهتر این موضوع نمونه تصاویر موجود بروی وب سایت Adobe Stock Images را ببینید.

 

دست باز در خلاقیت در فتوشاپ

 

با استفاده از ابزارهایی مثل Brush ، Marker Pens  و سایر ابزارهای موجود در فتوشاپ شما میتوانید آنچه که در ذهن خود تجسم کرده اید را به تصویر بکشید. این ابزارهای فتوشاپ دقیقا همانند نمونه واقعی خود برای طراحی و نقاشی عمل میکنند.

 

تغییرات خارق العاده در تصاویر با استفاده از نرم افزار فتوشاپ

 

عکس خانم ویرایش شده در فتوشاپ

 

در نرم افزار فتوشاپ کافی است تا یک عکس را وارد و همان لحظه ویرایش کنید. شما میتوانید بعد ازا نداختن عکس، نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید و بلافاصله عکس مورد نظر را ویرایش کنید. شما میتوانید عکس های خود را برش و یا رنگ آن ها را تغییر بدهید. فتوشاپ قابلیت های بسیار دیگری هم دارد که در آینده نزدیک به صورت تخصصی به آنها خواهیم پرداخت.

 

با فتوشاپ تصویرگری کنید

 

شما میتوانید طرح خود را با مقداری ویرایش و تغییرات در فتوشاپ به یک تصویر زیبا تبدیل کنید. البته قابلیت های تصویرگری فتوشاپ کمتر از نرم افزار ایلاستریتور هستند چراکه این نرم افزار الاستریتور به صورت تخصصی برای تصویرگری ساخته شده است.

 

سازگاری نرم افزار فتوشاپ با سیستم های متفاوت

 

با افزایش روزافزون محبوبیت نرم افزار فتوشاپ، کمپانی Adobe تصمیم گرفته است تا این نرم افزار را برای انواع دستگاه ها و سیستم های موجود ارائه کند. با ارائه این نرم افزار بروی دستگاه های قابل حمل مثل iPhone  و iPad شما به یک طراح در حال حرکت تبدیل میشوید و هرکجا که نیاز به طراحی داشته باشید از این نرم افزار بروی موبایل و یا تبلت خود استفاده کنید.

 

کاربرد نرم افزار فتوشاپ چیست؟

 

اگر شما به دنبال دست آزاد در طراحی، عملکرد بهتر و شخصی سازی آسان هستید پیشنهاد ما به شما نرم افزار فتوشاپ می باشد. نرم افزار فتوشاپ با تعداد زیادی از ابزارهای ویرایش فایل و عکس با فرمت پیکسلی ( Raster ) ارائه میشود. پس اگر هدف شما ویرایش عکس میباشد حتما از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. به غیر از ویرایش ساده عکس، اگر شما قصد دارید تا تصحیحاتی را بروی یک عکس یا طرح مثل اضافه کردن حاشیه، روتوش، حذف کک و مک و غیره اعمال کنید، نرم افزار فتوشاپ قابلیت های بسیار زیادی را به شما ارائه میکند.

 

تصویر محیط نرم افزار فتوشاپ

 

کاربرد نرم افزار فتوشاپ در انیمیشن چیست

 

آیا میدانستید که در نرم افزار فتوشاپ میتوان انیمیشن ایجاد کرد؟ کاربرد نرم افزار فتوشاپ در انیمیشن در حد قابل قبولی مناسب است. برای ساخت انیمیشن در نرم افزار فتوشاپ مراحل زیر را انجام دهید :

 

1- تصویر مورد نظر خود را وارد نرم افزار فتوشاپ کنید.

2- پنجره time line را باز کنید.

3- در پنجره time line بروی create animation frame کلیک کنید.

4 – از همان منو، در سمت راست بروی گزینه make frames from layers را انتخاب کنید.

5- در زیر هر فریم، مدت زمان هر فریم را انتخاب کنید.

6- در پایین نوار ابزار، تعداد دفعاتی که میخواهید آن فریم تکرار شود را انتخاب کنید.

7 – انیمیشن ایجاد شده خود در فتوشاپ را با کلیک بروی دگمه play تماشا کنید.

8- انیمیشن خود را در محل مورد نظر در هارد ذخیره کنید.

 

تاریخچه فتوشاپ چیست

 

عکس تاریخچه نرم افزار فتوشاپ

 

نرم افزار فتوشاپ توسط دو برادر با نام های Thomas Knoll و John Knoll در سال 1987 ساخته شد. در سال 1988 حق انتشار این نرم افزار به کمپانی Adobe فروخته شد. ImagePro به عنوان نام اول این نرم افزار توسط Thomas Knoll انتخاب شد ولی به دلیل ثبت این نام توسط شخصی دیگر نهایتا فتوشاپ به عنوان عنوان نهایی انتخاب شد.

 

سیر تکامل نرم افزار فتوشاپ در 30 سال گذشته – فتوشاپ چیست

 

سیر تکامل نرم افزار فتوشاپ چیست؟  به طور قطع یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین نرم افزارهای ویرایش عکس در جهان است. اگرچه بسیاری از کاربران فتوشاپ نمیتوانند دنیایی را بدون این نرم افزار تصور کنند، ضروری است تا به روند تکامل فتوشاپ در 30 سال گذشته بپردازیم.

 

روند تکامل فتوشاپ این گونه آغاز شد

 

فتوشاپ 1.0 – 1991

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 1.0

 

Thomas Knoll و John Knoll به عنوان بنیان گذاران اصلی فتوشاپ شناخته میشوند. نرم افزار فتوشاپ در سال 1988 توسط این دو برادر توسعه و در سال 1990 توسط کمپانی Adobe خریداری شد. همچنین، این اولین بار بود که نرم افزار فتوشاپ به صورت تجاری توسط Adobe منتشر میشد. در صفحه معرفی اولین نسخه از فتوشاپ فقط نام 4 برنامه نویس دیده میشود. در نسخه های بعدی رفته رفته نام برنامه نویسان بیشتری به این لیست اضافه میشود. اگرچه در نسخه های اخیر فتوشاپ فقط نام تعداد مختصری از مهم ترین برنامه نویسان Adobe در صفحه معرفی نرم افزار دیده میشود.

 

فتوشاپ 2.0 – 1991

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 2.0

 

پیرو موفقیت Adobe Photoshop 1.0، نسخه دوم این نرم افزار تحت عنوان Adobe Photoshop 2.0 به همراه مقدار زیادی از قابلیت های جدید در سال 1991 منتشر شد. نسخه جدید فتوشاپ شامل قابلیت جدیدی به اسم Path میشد که به کاربر این امکان را میداد تا دور تا دور یک شکل را انتخاب و مسیر ترسیم شده را برای استفاده در آینده ذخیره کند. نسخه 2.0 فتوشاپ به 4 مگابایت حافظه رم برای عملکرد بهتر و پایداری بالاتر نیازمند بود.

 

فتوشاپ 3.0 – 1994

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 3.0

 

در سپتامبر سال 1994 نسخه جدید فتوشاپ تحت عنوان Adobe Photoshop 3.0 برای سیستم های مک و در نوامبر برای سیستم های ویندوز منتشر شد. در این نسخه از فتوشاپ مهمترین ویژگی نرم افزار فتوشاپ که لایه بندی میباشد معرفی شد. لایه ها قسمت های مجزا یک عکس می باشند که با کنار هم قرار گرفتن یک عکس کامل را تشکیل میدهند. عکس های گوناگون، همچون عکس هایی که در صفحه معرفی نرم افزار بالا دیده میشود لایه های اختصاصی خود را دارا میباشند. این ویژگی به کاربر این امکان را میدهد تا قسمتی از عکس را بدون تغییر در سایر قسمت های عکس ویرایش کند.

 

فتوشاپ 4.0 – 1996

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 4.0

 

در نوامبر سال 1996 نسخه جدید فتوشاپ تحت عنوان Adobe Photoshop 4.0 منتشر شد. در این نسخه دو ویژگی حائز اهمیت که به ترتیب “اکشن” و “تنظیمات لایه ها” بودند معرفی شد. “تنظیمات لایه ها” به طراح این امکان را میدهد تا یک افکت را به روی گروهی از لایه ها اعمال کند. “ماکرو” یا “اکشن” به شما این امکان را میدهند تا رشته ای از دستورات را در یک قالب یک “اکشن” ذخیره کنید و تنها با یک کلیک عملیات بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید.

 

فتوشاپ 5.0 – 1998

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 5.0

 

در مه سال 1998 نسخه جدید فتوشاپ تحت عنوان Adobe Photoshop 5.0 برای سیستم های مک و ویندوز منتشر شد. در این نسخه از فتوشاپ چند قابلیت جدید از جمله Editable type، افزایش تعداد فرمان Undo و همچنین Color Management به نرم افزار اضافه شد. ابزار Magnetic Lasso برای اولین بار در این نسخه از فتوشاپ معرفی شد. این ابزار پروسه انتخاب قسمتی از یک عکس را بسیار ساده تر ساخته است. ابزار Magnetic Lasso تا به امروز در نرم افزار فتوشاپ قابل استفاده می باشد.

 

فتوشاپ 5.5 – 1999

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 5.5

 

تنها پس از 9 ماه از انتشار Adobe Photoshop 5.0، نسخه جدید فتوشاپ تحت عنوان Adobe Photoshop 5.5 در فوریه سال 1999 منتشر شد. Adobe Photoshop 5.5 یک ویژگی بسیار مهم برای صرفه جویی در وقت با عنوان “Save For Web” معرفی کرد. این ویژگی به کاربر این امکان را میدهد تا یک عکس را با تنظیمات از پیش تعریف شده برای فضای وب ذخیر کند، به این معنا که کاربر میتواند با تغییر تنظیمات یک عکس را برای فضای وب بهینه سازی کند.

 

فتوشاپ 6.0 – 2000

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 6.0

 

با انتشار Adobe Photoshop 6.0 قابلیت های مورد توجه جدیدی همچون “Vector Shapes”، فیلتر “Liquify” و عملکرد های چند لایه ای “Multi-layer” برای اولین بار معرفی شدند. ویژگی “Blending Options” برای اولین بار در نسخه 6.0 در انظار عموم قرار گرفت. از این ویژگی برای تلفیق اجزای مختلف یک عکس استفاده میشود. همچنین، در این نسخه ابزار “Crop” از ابزار “Marquee” مجزا شد که استفاده از این فرمان را بسیار ساده تر کرده است.

 

فتوشاپ المنتس (Photoshop Elements) – 2001

 

عکس جلد سی دی نرم افزار Adobe Photoshop Elements 2001

 

نسخه جدید فتوشاپ با عنوان Adobe Photoshop Elements یک نسخه کاملا جدید از این نرم افزار بود که بسیاری از ویژگی های اساسی فتوشاپ را در خود گنجانده بود. با این حال قابلیت های حرفه ای تر ویرایش مورد غفلت قرار گرفته بودند. مخاطب اصلی این نسخه افرادی بودند که قصد انجام وظایف ساده مانند تغییر اندازه و ویرایش ابتدایی عکس را داشتند. تا به امروز همچنان کاربران بسیاری از Adobe Photoshop Elements استفاده میکنند.

 

فتوشاپ 7.0 – 2002

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه 7.0

 

تقریبا 18 ماه پس از انتشار نسخه 6.0 فتوشاپ، در مارچ سال 2002 نسخه جدید این نرم افزار تحت عنوان Adobe Photoshop 7.0 برای سیستم های مک و ویندوز منتشر شد. در این نسخه ابزارهای “Healing Brush” و ویرایش متن به صورت برداری “Vector” معرفی شدند. همچنین، ویژگی قابل اهمیت جدیدی برای کاربران قدیمی تر فتوشاپ که یک مرورگر فایل بود به نرم افزار اضافه شد. این مرورگر به کاربر قابلیت جستجو در میان پوشه ها برای پیدا کردن فایل گرافیکی مورد نظر داده است. از قابلیت های دیگر میتوان به اضافه کردن افکت های چرخشی برای عکس ها و وب گالری اشاره کرد.

 

فتوشاپ CC که در سال 2003 منتشر شد

 

صفحه خوش آمد گویی فتوشاپ نسخه CC

 

در اکتبر سال 2003 نسخه جدید فتوشاپ با عنوان Adobe Photoshop CS با قابلیت های هیجان انگیز جدیدی منتشر شد. یکی از حائز اهمیت ترین ویژگی ها اضافه کردن Counterfeit Deterrence System بود. این ویژگی به نرم افزار فتوشاپ این اجازه را میدهد تا وجوح بانکی را شناسایی کند و از پرینت آنها امتناع کند.

 

فتوشاپ CS2 که در سال 2005 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه CC2

 

Adobe Photoshop CS2 در آپریل سال 2005، 18 ماه پس از انتشار نسخه اصلی Photoshop CS منتشر شد. قابلیت های جدید بسیاری به فیلترها و ابزارهای فتوشاپ اضافه شدند. به دلیل محبوبیت ابزار حذف نور قرمز از چشم، Adobe این ابزار را از نسخه Adobe Photoshop Elements به نسخه جدید منتقل کرد. همچنین، قابلیت انتخاب چندین لایه با هم نیز به این نسخه اضافه شد.

 

فتوشاپ CS3 که در سال 2007 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه CC3

 

بر خلاف Adobe Photoshop CS2، دلیل اصلی انتشار این نسخه نه ویژگی های جدید آن، بلکه بهینه سازی قابلیت هایی بود که از قبل به نرم افزار اضافه شده بودند. ابزار Quick Select به این نسخه اضافه و مابقی ابزارها و قابلیت های موجود مثل Vanishing Point Tool بهینه سازی شدند. همچنین، تغییراتی بروی دستورات اصلی نرم افزار از جمله کنتراست، روشنایی و سیاه سفید کردن عکس اعمال شد.

 

فتوشاپ CS4 که در سال 2008 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه CC4

 

در اکتبر سال 2008 نسخه جدید فتوشاپ با عنوان Adobe Photoshop CS4 بعد از حدود 18 ماه منتشر شد. رابط کاربری به شکل قابل توجهی در ورژن CS4 ساده شده است. پشتیبانی از ویژگی تب بندی پرونده ها و اضافه کردن ابزارهای اصلی به نوار استفاده از آنها را بسیار آسان ساخته است. همچنین، قابلیت دسترسی سریع به دستورات و اکشن های رایج به محیط پنل اضافه شد.

 

فتوشاپ CS5 که در سال 2010 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ نسخه CC5

 

پس از حدود 17 ماه از انتشار نسخه CS4، در آپریل سال 2010 نسخه Adobe Photoshop CS5 منتشر شد. بهینه سازی های متعدد و قابلیت های جدید بسیاری به این نسخه اضافه و اعمال شد. یکی از ویژگی های حائز اهمیت قابلیت ابزار Content Aware Fill بود. این قابلیت به نرم افزار امکان را میدهد تا قسمتی از یک منطقه را بدون در نظر گرفتن محتوای عکس پر کند. ابزارهای Puppet Warp Tool، Mixer Brush و Bristle Tips نیز به این نسخه اضافه شدند.

 

فتوشاپ CS6 که در سال 2012 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CS6

 

در مه سال 2012 نسخه Adobe Photoshop CS6 منتشر شد. این آخرین نسخه ای بود که به صورت لایسنس شده قبل از آنکه برنامه عضویت ماهیانه کاربران با انتشار Adobe Photoshop CC معرفی شود به فروش میرسید. نرم افزار Adobe Photoshop CS6 تغییرات گسترده بسیاری را بروی فتوشاپ اعمال کرد. از این تغییرات میتوان به رابط کاربری از نو طراحی شده و طراحی جدید آیکون های نرم افزار اشاره کرد. همچنین رابط کاربری تیره در این نسخه اضافه شد. در نسخه CS6 ابزارها و قابلیت های بسیار جدیدی مانند Content Aware Patch ، Tilt Shift، Skin Tone، Face Detection، Adaptive Wide Angle Filter، Paragraph and Character Styles و Snap to Pixel برای ابزارهای وکتور اضافه شدند.

 

فتوشاپ CC که در سال 2013 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2013

 

نسخه Adobe Photoshop CC در ژوئن سال 2013 پس از حدود 13ماه از انتشار نسخه CS6 معرفی شد. این نسخه دوره جدیدی را برای نرم افزار فتوشاپ آغاز کرد چراکه با انتشار این نسخه نرم افزار فتوشاپ از مجموعه Creative Cloud جدا و تحت عنوان Creative Cloud شروع به کار کرد. در نسخه CC، کمپانی Adobe سرویس استفاده از نرم افزارهای خود را به صورت پرداخت حق عضویت ماهیانه تبدیل کرد. همچنین به کاربران امکان بارگذاری تنظیمات شخصی فتوشاپ را بروی فضای ابر داده است. علاوه بر این، کاربران میتوانستند طرح های خود را به صورت خودکار بروی سایت Behance.com ارسال کنند.

 

فتوشاپ CC که در سال 2014 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2014

 

بروز رسانی ها با معرفی سیستم عضویت ماهیانه بیشتر شدند. به همین دلیل تنها یکسال بعد، در ژوئن سال 2014، نسخه جدید فتوشاپ منتشر شد. ابزارهای Content Aware در این نسخه تقویت شدند. همچنین دو ابزار Blur جدید با نام های Spin Blur و Path Blur به نرم افزار اضافه شدند. ابزار Spin Blur حس حرکت دورانی را بروی عکس های ثابت اعمال میکند. حرکت جهت دار نیز از طریق ابزار Path Blur اعمال میشود. یک ویژگی جالب دیگر ابزار Focus Mask می باشد. این ابزار یک لایه ماسک بر اساس قسمت هایی از عکس که در تمرکز هستند ایجاد میکند.

 

فتوشاپ CC که در سال 2015 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2015

 

این نسخه 25 سالگی نرم افزار فتوشاپ را نشانه کرد که در ژوئن سال 2015 منتشر شد. قابلیت جستجو در میان عکس های Stock بدون نیاز به خارج شدن از محیط نرم افزار با معرفی Adobe Stock Marketplace به فتوشاپ اضافه شد. از دیگر ویژگی ها میتوان به Art Board و ابزار Dehaze Tool اشاره کرد. ابزار Dehaze قابلیت محو کردن عکس را ممکن میساخت.

 

فتوشاپ CC که در سال 2017 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2017

 

در نوامبر سال 2016 از این نسخه از فتوشاپ رونمایی شد. در این نسخه قابلیت پشتیبانی از فونت های SVG OpenType به نرم افزار اضافه شد. ویژگی جالب دیگر قابلیت جستجو در میان ابزارها بود. همچنین مقاله هایی برای رفع مشکلاتی که هنگام استفاده از فتوشاپ ممکن بود بروز دهند نیز گنجانده شد. معرفی انتخاب کننده قالب هنگام ساخت پرونده جدید هم از دیگر قابلیت های جدید این نسخه از فتوشاپ بود. یک ماه پس از انتشار از این نسخه، پشتیبانی از MacBook Pro Touch Bar معرفی شد.

 

فتوشاپ CC که در سال 2018 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2018

 

در نسخه Adobe Photoshop CC 2018 تمرکز اصلی بروی ابزار Brush بوده است. برای مثال هر Brush قادر به ذخیره کردن شفافیت و رنگ مختص به خود می باشد.در نسخه جدید ابزار Brush Stroke Smoothing به همراه بیش از 1000 قلم مو جدید به نرم افزار اضافه شدند. نکته جالب دیگر ابزار Curvature Pen Tool بود که قابلیت ایجاد سریعتر مسیرهای Brezier را فراهم کرده است. تقویت Tooltips، HEIF Support، دسترسی به Lightroom Photo، کپی و پیست کردن لایه ها، پاناروما 360 درجه، بهینه سازی در تغییر ابعاد عکس، فیلترها، قلم ها و … از دیگر ویژگی های اضافه شده در این نسخه هستند.

 

فتوشاپ CC که در سال 2019 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2019

 

در اکتبر سال 2018 یک نسخه جدید دیگر از فتوشاپ با هدف ارتباط بهتر بین اپلیکیشن های Creative Cloud منتشر شد. لازم به ذکر است که Adobe Photoshop CC 2019 از نسخه های 32 بیت ویندوز پشتیبانی نمیکند. ابزارهای جدید بسیاری در این نسخه همچون ابزاری که برای قرار دادن عکس در یک قاب میتوان از آن استفاده کرد و قابلیت های دیگری مثل Autocommitment وحالت های مختلف از فرمان Undo اضافه شدند.

 

نسخه بعد با نام Adobe Photoshop در سال 2020 منتشر شد

 

محیط کاربری فتوشاپ CC 2020

 

نسخه Adobe Photoshop 2020 در نوامبر سال 2019 منتشر شد. قابلیت های پیشرفته جدیدی مانند Content Aware Fill Workspace که به کاربر این امکان را میدهد تا از یک محیط کار جدید برای انتخاب و تغییر اندازه پیکسل ها استفاده کند. کاربران میتوانند از ابزار Frame Tool برای پروسه ایجاد ماسک و تبدیل شکل یا نوشته به فریم هایی که میتوان آنها را با عکس پر کرد استفاده کنند. همچنین از ابزار Symmetry میتوان برای رسم خطوط با قلم مو به صورت یکپارچه حتی روی سطوح منحی استفاده کرد.

 

بهترین ورژن نرم افزار فتوشاپ چیست

 

نسخه فتوشاپ با نام Adobe Photoshop CC به عنوان بهترین ورژن نرم افزار فتوشاپ شناخته می شود. به این دلیل که سیستم ویرایش اطلاعات در این نسخه از نرم افزار فتوشاپ بسیار ساده می باشد این نسخه از فتوشاپ به عنوان بهترین ورژن نرم افزار فتوشاپ در میان کاربران رواج دارد.

 

بهترین نسخه فتوشاپ برای عکاسی چیست

 

نرم افزار فتوشاپ با عنوان Adobe Photoshop Lightroom بهترین نسخه از فتوشاپ برای روتوش عکس برای عکاس ها می باشد. این ورژن از فتوشاپ پکیج کاملی از ابزارهای مورد نیاز ویرایش عکس و تنظیمات مورد برای چاپ و انتشار عکس می باشد.

 

از فتوشاپ در بازار کار چه استفاده هایی می شود – فتوشاپ چیست

 

از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی و ساخت پروژه های گرافیکی مانند بسته بندی مواد غذایی و یا طراحی بنر سایت استفاده می شود. از فتوشاپ در بازار کار همچنین برای طراحی اپلیکیشن های موبایل و ویندوز و یا در چاپخانه ها برای طراحی و چاپ بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می شود.

 

دانلود نرم افزار فتوشاپ برای ویندوز

 

برای دانلود نرم افزار فتوشاپ برای ویندوز از لینک های زیر استفاده کنید:

 

 

برای دانلود نرم افزار فتوشاپ برای اندروید از لینک زیر اقدام نمایید:

 

 

آموزش نصب فتوشاپ در ویندوز

برای نصب نرم افزار فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید :
  • فایل نصب نرم افزار فتوشاپ را از پوشه ای که آن را ذخیره کرده اید اجرا کنید
  • در هنگام نصب زبان برنامه را English یدعم العربیه قرار بدهید
  • مراحل نصب را دنبال کنید تا فتوشاپ بروی سیستم شما  نصب شود.
  • بروی آیکون فتوشاپ کلیک کنید تا نرم افزار اجرا شود.

 

آموزش رایگان فتوشاپ

 

برای دسترسی به آموزش رایگان فتوشاپ میتوانید بخش آموزش سایت در منو بالا و یا به صورت مستقیم از همین لینک اقدام کنید.

آموزش مقدماتی فتوشاپ و آموزش بیسیک فتوشاپ

 

آموزش پیشرفته فتوشاپ

 

فتوشاپ عکس با گوشی

 

برای ویرایش و به اصطلاح فتوشاپ عکس با گوشی می توانید از نرم افزار Photoshop Express Photo Editor استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید :

 

  • برای گوشی های اندروید : ابتدا وارد Google Play Store شوید.
  • کلمه Photoshop را جستجو کنید و بروی Photoshop Express Photo Editor کلیک کنید.
  • بروی گزینه Install کلیک کنید تا اپلیکیشن بروی گوشی همراه شما نصب شود.

بهترین سایت آموزش فتوشاپ چیست

 

شاید برای شما این پیش آمده باشد که بهترین سایت آموزش فتوشاپ کدام است. اگر به زبان انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید پیشنهاد ما سایت یوتوب می باشد. شما می توانید از هزاران فیلم آموزشی در رابطه با نرم افزار فتوشاپ که روزانه به صورت رایگان بروی یوتوب قرار داده می شود استفاده کنید و مهارت های خود را در این نرم افزار به سرعت افزایش دهید. اگر زبان انگلیسی شما هنوز به سطح خوبی نرسیده است پیشنهاد ما استفاده از منابع فارسی زبان آموزش فتوشاپ می باشد. کافی است تا در گوگل عبارت آموزش رایگان فتوشاپ را جستجو کنید و از صدها سایت فارسی زبان یادگیری فتوشاپ را شروع کنید.

فرادرس طراحی لوگو در فتوشاپ

 

آیا دوست دارید تا اوگو اختصاصی خود را در فتوشاپ ایجاد کنید؟ سایت فرادرس آموزش های متنوعی را در این زمینه در سایت خود قرار داده است. برای مثال شما می توانید با کلیک کردن بروی این لینک برای یادگیری طراحی لوگو در فتوشاپ استفاده کنید.

کتاب آموزش فتوشاپ

 

در این قسمت قصد داریم تا 3 کتاب PDF رایگان آموزش فتوشاپ را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که این کتاب ها نقش تکمیلی دارند و لزوما بهترین گزینه برای یادگیری فتوشاپ محسوب نمی شوند. برای دانلود کتاب آموزش فتوشاپ از لینک های زیر استفاده کنید:

 

پلاگین فتوشاپ چیست

 

پلاگین های فتوشاپ افزونه هایی هستند که بروی نرم افزار فتوشاپ نصب می شوند تا افکت هایی را به عکس اضافه کنند و یا انجام کارهایی را که انجام آنها به صورت معمولی بسیار زمانبر هستند را ساده میکند. پلاگین ها می توانند در محیط نرم افزار فتوشاپ و دیگر نرم افزارهای ویرایش تصویر استفاده شوند.

 

رایج ترین پلاگین فتوشاپ چیست

 

رایج ترین پلاگین های فتوشاپ فیلترهایی هستند که بروی عکس اعمال می شوند. با استفاده از این نوع پلاگین ها شما می توانید تنظیمات رنگی عکس را تغییر دهید و حال و هوای خاصی را به عکس مورد نظر خود اعمال کنید.

پریست فتوشاپ چیست

 

پریست های فتوشاپ مجموعه ای از ویرایش هایی هستند که در محیط فتوشاپ ضبط شده اند که شما میتوانید آنها را بروی یک یا چند عکس اعمال کنید.

اکشن فتوشاپ چیست

 

اکشن های فتوشاپ ویژگی هایی هستند که به کاربر امکان دانلود و یا ایجاد مجموعه ای از مراحل را به کاربر می دهند ( دانلود اکشن فتوشاپ ) که از آنها می توان بارها برای ویرایش عکس ها استفاده کرد. اکشن فتوشاپ به صورت دستی با انجام یک سری از فرآیند ها و ذخیره آنها در قالب یک فایل ATN تولید می شود.

 

تکسچر فتوشاپ چیست

 

در طراحی گرافیک، تکسچرها به عنوان المان بصری شناخته می شوند ( دانلود تکسچر برای فتوشاپ ) که کارها آنها القای حس سه بعدی بودن یک سطح به شکل های هنری متفاوت می باشد. در طراحی دیجیتال از تکسچر ها برای القای حس عمق به یک سطح استفاده می شود. علاوه بر این، تکسچرها باعث بالا بردن المان های بصری مانند پترن ها ، رنگ ها، تصاویر و محتوا می شوند.

فتوشاپ آنلاین چیست

 

اگر میخواهید عکس های خود را به راحتی و به صورت آنلاین ویرایش کنید پیشنهاد ما سایت Pixlr می باشد. این سایت مانند فتوشاپ آنلاین عمل میکند و استفاده از آن کاملا رایگان می باشد. ابزارهای ویرایش عکس که در سایت Pixlr ارائه می شود قابل مقایسه با ابزارهایی است که در نرم افزار گران قیمت ویرایش عکس و تصویر ارائه شده اند. از ابزارهای ارائه شده در سایت Pixlr می توان به ابزار Clone و Color replacement اشاره نمود. سایت Pixlr بیشترین شباهت را در کارایی به فتوشاپ داشته که به صورت رایگان و آنلاین در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

فتوشاپ لوح تقدیر

 

برای دانلود فایل فتوشاپ لوح تقدیر می توانید از این لینک استفاده کنید. 

 

دانلود رایگان هزاران فایل لایه باز

 

با خرید اشتراک ویژه به هزاران فایل لایه باز سایت دسترسی پیدا کنید و از تخفیف ویژه محصولات بهره مند شوید. مهم نیست که سطح دانش شما به نرم افزارهای گرافیکی در چه حدی است. فایل های لایه باز سایت ما با فرمت PSD و EPS نیاز شما را به طراح گرافیک برطرف میکنند. کافی است که عضو سایت ما شوید تا بتوانید از کتابخانه بزرگ سایت ما فایل های فتوشاپ رایگان و همچنین فایل های ایلوستریتور رایگان را به راحتی دانلود کرده و تنها با چند کلیک فایل لایه باز را ویرایش کنید و از این فایل های لایه باز برای ساخت پست اینستاگرام و یا طراحی قالب استوری اینستاگرام استفاده کنید.

 

دوست دارید تا برای کسب و کار خود قالب سایت و یا بنر تبلیغاتی طراحی کنید؟ با تهیه اشتراک ویژه سایت ما می توانید به صدها فایل قالب لایه باز سایت و قالب لایه باز بنر تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید و به راحتی فایل های لایه باز را ویرایش کرده و بروی سایت و یا پیج اینستاگرام خود قرار دهید.

 

آیا به فایل لایه باز موکاپ نیاز دارید؟ کافی است تا با خرید اشتراک فایل موکاپ لایه باز فتوشاپ و یا فایل لایه باز ایلوستریتور را به صورت گسترده دانلود کنید و تنها با چند کلیک لوگو و یا بنر کسب و کار خود را بروی اشیا مثل لیوان، لباس و جعبه قرار دهید و برای چاپ به چاپخانه ارسال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *