نرم افزار ایلوستریتور چیست – آشنایی با نرم افزار مورد علاقه طراحان گرافیک

ایلاستریتور چیست

 

نرم افزار ایلوستریتور چیست – آشنایی با نرم افزار مورد علاقه طراحان گرافیک

 

مقدمه ای درباره نرم افزار ایلوستریتور

 

نرم افزار ایلوستریتور چیست. نرم افزار ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) برنامه ای است برای طراحی و تصویرگری و کارهای هنری که بروی سیستم عامل های ویندوز و مک اجرا میشود. ایلاستریتور برای اولین بار در سال 1987 منتشر شد و تا به امروز به صورت مستمر توسط ورژن های جدیدتر بروز رسانی شده و در حال حاضر در پکیج نرم افزارهای طراحی تحت عنوان Adobe Creative Cloud ارائه میشود. نرم افزار الاستریتور به صورت گسترده توسط طراحان گرافیک، هنرمندان بصری و تصویرگران حرفه ای در سراسر دنیا برای ایجاد کارهای هنری با کیفیت بالا استفاده میشود. این نرم افزار شامل ابزارهای طراحی و نقاشی بسیار حرفه ای است که در زمان شما برای تولید آثار هنری صرفه جویی میکنند.

 

ارائه نرم افزار ایلوستریتور در قابل یک پکیج گرافیکی با نام Adobe Creative Cloud

 

در حال حاضر نرم افزار ایلوستریتور به عنوان بخشی از پکیج Adobe Creative Cloud (یک پکیج نرم افزاری برای طراحی گرافیک) توسط Adobe تولید و ارائه می شود. در این پست ما در مورد بعضی از قابلیت های جالب نرم افزار ایلوستریتور که باعث شده از سایر نرم افزارهای مشابه محبوب تر باشد صحبت میکنیم.

 

برنامه ایلوستریتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

نرم افزار ایلوستریتور برای ایجاد طیف گسترده ای از تصاویر دیجیتال و چاپ که شامل کارتون، نمودار، دیاگرام، لوگو و تصویرسازی استفاده میشود. این نرم افزار به کاربر اجازه میدهد تا یک عکس را وارد نرم افزار کند و از آن به عنوان مرجع و با استفاده از تکنیک های ترسیم به روی عکس یک طرح گرافیکی جدید ایجاد کند. از این روش میتوان برای ایجاد طرح های اسکیس و یا دوباره رنگ کردن یک تصویر استفاده کرد. نرم افزار ایلوستریتور همچنین به شما این امکان را میدهد تا متون را با روش های گوناگون ویرایش کنید و آثار تایپوگرافی زیبایی خلق کنید و از آنها برای طراحی کارت تبریک، پوستر و دیگر آثار بصری که شامل عکس و متن میشوند استفاده کنید. توانایی ایلوستریتور در قرار دادن متن حول محور یک خط منحنی به به طراحان گرافیک این امکان را میدهد تا لوگوهایی خلاقانه و زیبا ایجاد کنند. این نرم افزار همچنین برای طراحی موکاپ استفاده میشود که به شما این امکان را میدهد تا جزئیات یک وب سایت را قبل راه اندازی طراحی و برنامه ریزی کنید. همچنین از ایلاستریتور برای طراحی آیکون ( Icon ) برای وب سایت و یا اپلیکشن های موبایل نیز استفاده میشود.

 

وکتور در نرم افزار ایلوستریتور

 

یکی از مهمترین خصوصیات نرم افزار ایلوستریتور این است که کیفیت طراحی ایجاد شده توسط این نرم افزار به رزولوشنی که نمایش داده میشود بستگی دارد. به این صورت که تصویر ایجاد شده در ایلوستریتور را میتوان بدون کاهش کیفیت بزرگ یا کوچک کرد. این ویژگی بارز تصویر برداری ( Vector ) میباشد. تصاویر تعریف شده به کمک گرافیک برداری، از خطوط و منحنی‌هایی به نام بردار تشکیل شده‌اند که به صورت ریاضی تعریف می‌شوند.

 

نقاط قوت وکتور در نرم افزار ایلوستریتور چیست

  • تغییر اندازه بدون کاهش کیفیت
  • خطوط در هر اندازه ای تمیز هستند
  • قابلیت چاپ با کیفیت بسیار بالا
  • فایل ذخیره شده فضای کمتری را در بر میگیرد
  •  مناسب برای تصویرگری

 

نقاط ضعف وکتور در نرم افزار ایلوستریتور چیست

  • تصاویر معمولا به شکل کارتونی هستند
  • خلق تصاویر نزدیک واقعیت مشکل است

نرم افزار ایلوستریتور چه کاربردی دارد

 

1- طراحی لوگو در نرم افزار ایلوستریتور چیست

طراحی لوگو

 

برای بسیاری از طراحان گرافیک نرم افزار ایلوستریتور اولین انتخاب برای طراحی لوگو می باشد. نرم افزار ایلوستریتور به دلیل استانداردها و ابزارهایی که ارائه میکند طراحی لوگوهای جذاب با هر سبکی را برای کاربری های مختلف مانند چاپ، ویدیو و یا رسانه های دیجیتال بر اساس استاندارد های صنعت طراحی آسان می سازد.

2- طراحی نقشه در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

 

نقشه شهر دهلی

 

نرم افزار ایلوستریتور انتخابی مطمئن برای تهیه و تولید نقشه با فرمت وکتور می باشد. نرم افزار الیوستریتور به شما این امکان را میدهد تا نقشه های تولید شده در این نرم افزار را در ابعاد و رزولوشن های بسیار بالا ذخیره کنید. یکی از استفاده های نقشه های تولید شده در نرم افزار ایلوستریتور در شیت بندی های معماری می باشد. برای مثال شما می توانید از نقشه تولید شده در نرم افزار ایلوستریتور به عنوان پس زمینه شیت بندی خود استفاده کنید و پلان ها و نقشه های معماری خود را بروی این پس زمینه چیدمان کنید.

 

3- تصویرگری در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

 

تصویرگری

 

نقاشی ها و تصاویر ساخته شده در نرم افزار ایلوستریتور را میتوان به هر اندازه و یا رزولوشن بدون از دست دادن کیفیت بزرگنمایی و چاپ کرد. خطوط ترسیم شده در نرم افزار ایلوستریتور بسیار تمیز و دقیق می باشند و همین ویژگی باعث شده تا نرم افزار ایلوستریتور به انتخاب مناسبی برای طراحی لوگو تبدیل شود. از طرفی دیگر تصاویر ساخته شده در نرم افزار فتوشاپ را میتوان به نقاشی هایی که به صورت سنتی با مداد ، ذغال و یا رنگ ترسیم می شوند را تشبیه کرد. پس اگر شما به دنبال نقاشی های واقع گرایانه و نزدیک به واقعیت می باشید نرم افزار فتوشاپ انتخاب مناسب تری برای این کار می باشد.

 

3- ساخت اینفوگرافی در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

 

اینفوگرافی

 

نرم افزار ایلوستریتور روند ساخت اینفوگرافی را بسیار آسان می کند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که نوع اینفوگرافیکی را که قصد ساخت آن را دارید وارد کنید و بعد از آن اطلاعات مورد نظر خود را درون اینفوگرافیک وارد نمایید.

 

4- طراحی بسته بندی در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

 

طراحی بسته بندی

 

نرم افزار ایلوستریتور به دلیل ابزارهای دقیقی که ارائه میکند انتخاب مناسبی برای طراحی بسته بندی های مقوایی برای محصولات متنوع می باشد. شما با استفاده از ابزار Path Finder و سایر ابزارهای ایلوستریتور می توانید اشکال مختلف را با هم تلفیق کنید تا به طراحی مورد نظر خود برای بسته بندی جعبه محصول برسید. پس اگر قصد طراحی و ساخت بسته بندی مقوایی برای محصولات خود را دارید نرم افزار ایلوستریتور انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

 

5- خلق آثار هنری در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

محیط کاربری الاستریتور

 

نرم افزار ایلوستریتور در میان طراحان و هنرمندان از محبوبیت خاصی برخوردار است چراکه قابلیت های نرم افزارهای ایلوستریتور تولید و چاپ تصاویر با کیفیت بسیار بالا را برای کاربران خود فراهم کرده است. نرم افزار ایلوستریتور را می توان به هنرمندی تشبیه کرد که آثار هنری دو بعدی را برای شرکت ها و صنایع  در زمینه های مختلف مانند کتاب های مصور کودکان، مجلات، دستورالعمل های پزشکی، سایت، طراحی های فنی و تبلیغات طراحی می کند.

 

تاریخچه نرم افزار ایلاستریتور چیست

 

عکس محیط کاربری نرم افزار ایلوستریتور 88

 

نرم افزار ایلاستریتور کار خود را در سال 1986 به عنوان برنامه ای برای تولید طرح گرافیکی، فونت و لوگو شروع کرد. هدف اصلی ایلاستریتور این بود تا از محاسبات ریاضی برای تولید خطوط ، انحناها و اشکل هندسی هموار استفاده شود. در طی سال و با بروز رسانی های جدیدتر امکانات و ابزارهای بیشری به این نرم افزار اضافه شده و به یکی از پیشروترین نرم افزارهای تصویرگری در صنعت طراحی شناخته میشود.

 

روند تکامل نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

اولین نسخه از نرم افزار ایلوستریتور درسال 1986 به عنوان نرم افزاری برای طراحی لوگو، فونت و طراحی گرافیک منتشر شد. هدف اولیه از طراحی و توسعه نرم افزار ایلوستریتور رسم خطوط نرم و منحنی با استفاده از معادلات ریاضی بوده که به Bezier Curves معروف است. روند تکامل نرم افزار ایلوستریتور به صورت زیر می باشد:

 

نسخه 1 نرم افزار ایلوستریتور

 

اولین نسخه از نرم افزار ایلوستریتور در سال 1988 منتشر شده و با استقبال بی نظیری مواجه شد. علت نام گذاری Adobe Illustrator 88 تاریخ انتشار این نرم افزار در سال 1988 بود.

 

نسخه 2 تا 5 نرم افزار ایلوستریتور

 

عکس محیط کاربری نرم افزار ایلوستریتور 3.0

 

نرم افزار ایلوستریتور در دهه اول شروع به کار خود به طور اختصاصی برای سیستم عامل MacOS منتشر میگردید تا اینکه از از اوایل دهه 90 میلادی نرم افزار ایلوستریتور برای سیستم های عامل ویندوز هم منتشر گردید. اولین نسخه از نرم افزار ایلوستریتور که برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد نسخه 2 نرم افزار ایلوستریتور بود که یک سال پس از نسخه 1 نرم افزار ایلوستریتور منتشر شد اگرچه بازخورد خوبی در آن زمان نداشت. نسخه 4 نرم افزار ایلوستریتور به طور گسترده ای به دلیل شباهتی که به نسخه 1.1 از نرم افزار ایلوستریتور داشت مورد انتقاد قرار گرفت. اولین نسخه از نرم افزاز ایلوستریتور که ویرایش را در حالت پیشنمایش ممکن میساخت.

 

نسخه 6 تا 10 نرم افزار ایلوستریتور

 

عکس نرم افزار ایلوستریتور نسخه 6.0

 

با معرفی نسخه 6 از نرم افزار ایلوستریتور در سال 1996، کمپانی Adobe تغییرات اساسی بسیاری را در رابط کاربری و قسمت ویرایش مسیر انجام داد. البته بسیاری از کاربران تصمیم بر عدم بروزرسانی این نسخه از نرم افزار ایلوستریتور را گرفتند. کمپانی Adobe تصمیم بر اضافه کردن پلاگین ها را برای نرم افزار ایلوستریتور گرفت و از آن تاریخ به بعد استفاده از پلاگین ها در ایلوستریتور همانند فتوشاپ ممکن میشد.

 

نسخه های CS و CS2 نرم افزار ایلوستریتور

 

محیط کاربری نرم افزار ایلوستریتور CS2

 

نسخه 11 و 12 از نرم افزار ایلوستریتور که به ترتیب با نام های Adobe Illustrator CS و CS2 شناخته می شوند ادغام شدن این نرم افزار را با Adobe Creative Suite و Creative Suite 2 منعکس میکنند. این دو نسخه از نرم افزار ایلوستریور برای سیستم های عامل مک و ویندوز منتشر شدند. نرم افزار Adobe Illustrator CS اولین نسخه ای بود که قابلیت های ویرایش سه بعدی شکل ها را با استفاده از دستورات extrude و یا revolve shapes برای کاربر ممکن می ساخت تا بتواند اشکال سه بعدی ساده ای را خلق کند.

 

از قابلیت هایی که به نسخه CS2 نرم افزار ایلوستریتور اضافه شده بود میتوان به Live Trace و Live Paint و نیز یک control palette برای شخصی سازی محیط کاربری اشاره نمود. ویژگی Live Trace به کاربر این امکان را میداد تا عکس Bitmap را به وکتور تبدیل کند. قابلیت Live Paint دست کاربر را برای اضافه کردن رنگ به شکل های مختلف را بازتر گذاشته است، به خصوص اشکالی که به روی هم قرار گرفته اند.

 

نسخه های CS3 نرم افزار ایلوستریتور

 

محیط کاربری نرم افزار ایلوستریتور CS3

 

در سال 2007 کمپانی Adobe از نرم افزار Adobe Illustrator CS3 رونمایی کرد. از قابلیت های جدید این نسخه از نرم افزار ایلوستریتور میتوان به Live Color اشاره نمود که ابزارهایی را برای ساخت هارمونی رنگی بر اساس تئوری رنگ ها فراهم کرده است. کاربر میتواند با استفاده از این ابزار رنگ هایی را به اشکال انتخاب شده تخصیص دهد و فضای رنگی یک تصویر را به طور کلی در یک حرکت تغییر دهد.

 

ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

تصویر ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور

 

ویژگی های اصلی نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

  • قابلیت ترسیم با استفاده از مجموعه بزرگی از قلم مو ها، خودکار ها و مداد ها.
  • قابلیت ساخت پالت های رنگی حرفه ای، اختصاص دادن رنگ ها به اشکال، استفاده از رنگ های گرادیانت و تلفیق افکت های رنگی مختلف.
  • یک قابلیت از لایه بندی که به کاربر امکان میدهد تا اجزا طراحی خود را در بین لایه های مختلف پخش کنید. این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا یک لایه را بدون تحت تاثیر قرار دادن سایر لایه ویرایش کنید.
  • قابلیت شبکه بندی با نقاط anchor و نیز حالت snapping که به کاربر امکان تراز کردن اشکال را نسبت به هم میدهد.
  • کتابخانه های ابری که به کاربر امکان جمع آوری و ذخیره اجزا طراحی مانند رنگ ها، قلم مو ها،المان های گرافیکی، نوشته، استایل حروف را در یک فضا فراهم می کنند.
  • کتابخانه ای از فونت ها که امکان جستجو و انتخاب استایلی از فونت که بهترین همخوانی را با پروژه دارد را برای کاربر فراهم میسازد.
  • ابزارهایی که امکان ساخت اشکال هندسی ، تنظیم منحنی ها و تغییر خطوط را برای کاربر براهم میسازد.

 

مقایسه فایل وکتور (بردرای) و فایل پیکسلی (رستر)

 

تصویر مقایسه فایل وکتور با پیکسلی در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

گرافیک وکتور یا برداری نوعی از هنر دیجیتال می باشد که از طریق معادلات ریاضیاتی توسط کامپیوتر تولید و رندر می شود. تصاویر پیکسلی یا رستر از در کنار هم قرار گرفتن پیکسل های بسیار کوچک ایجاد میشوند و همین مهم تصاویر پیکسلی را به مقدار رزولوشن وابسته می کند و بیشترین کاربرد آنها در تولید و ویرایش عکس ها می باشد.

 

مقایسه نرم افزار فتوشاپ با نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

تصویر مقایسه ایلوستریتور چیست با فتوشاپ

 

ایلاستریتور در مقابل فتوشاپ: چه موقع و چگونه از آنها استفاده کنیم

 

نرم افزار ایلاستریتور در مقابل فتوشاپ: انتخاب بین نرم افزارهای ایلاستریتور (Adobe Illustrator) و فتوشاپ (Adobe Photoshop) میتواند شما را سردرگم کند. مخصوصا زمانی که شما به تازگی پا به عرصه طراحی گذاشته باشید. ممکن است که در پیدا کردن تفاوت های این دو نرم افزار دچار مشکل شده و نتوانید تصمیم بگیرید که از کدام و در چه زمانی استفاده کنید. چراکه فتوشاپ و ایلاستریتور نرم افزارهای بسیار مهمی در صنعت طراحی گرافیک میباشند.  در این مقاله سعی بر این داریم تا نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور را مقایسه کنیم تا بخشی از ابهامات شما برطرف شود.

 

نرم افزار ایلاستریتور چیست و آیا در مقابل فتوشاپ برتری دارد؟

 

در این نوع مقایسه دانستن چرایی تفاوت این دو نرم افزار مهمتر از نقاط تمایز این دو می باشد. ساده ترین تفاوت فتوشاپ و نرم افزار ایلاستریتور در هدف و کاربری است که این نرم افزارها برای آن طراحی شده اند.

 

نرم افزار ایلاستریتور چیست؟

 

تصویر وکتور Robert Downey Jr در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

نرم افزار ایلاستریتور نامی آشنا در میان نرم افزارهای طراحی لوگو میباشد. ایلاستریتور یک نرم افزار ویرایش گرافیک برداری می باشد که توسط کمپانی Adobe برای سیستم های مکینتاش طراحی و توسعه داده شد. از زمان شروع توسعه ایلاستریتور تا به امروز نسخه های فراوانی برای این نرم افزار ارائه شده است.

 

فتوشاپ چیست؟

 

نرم افزار فتوشاپ بر خلاف نرم افزار ایلاستریتور، یک نرم افزار ویرایش فایل های گرافیک شطرنجی (Raster) میباشد. این نرم افزار توسط Thomas Knoll و John Knoll در سال 1988 برای سیستم های ویندوز و مک‌اواس طراحی و توسعه داده شد.

(ما قبلا به صورت جداگانه به صورت مفصل به نرم افزار فتوشاپ و قابلیت های آن پرداخته ایم. پیشنهاد میکنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.)

 

فرق میان فتوشاپ و نرم افزار ایلاستریتور چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به مقایسه این دو نرم افزار بپردازیم. فتوشاپ نرم افزاری است که از آن عمدتا برای ویرایش تصاویر استفاده میشود ولی از نرم افزار ایلاستریتور برای ایجاد تصاویر استفاده میشود.

 

چه موقع از نرم افزار ایلاستریتور استفاده کنیم؟

 

زمانی که شما قصد طراحی و ایجاد یک تصویر را  از صفر را داشتید بسته به نوع نیاز شما اگر به دنبال انعطاف بیشتری در طراحی هستید و بخواهید تا طرحی را پیاده کنید که دست بازتری در ایجاد آن داشته باشید میتوانید از ایلاستریتور استفاده کنید. مثلا برای ایجاد یک لوگو که ایده آن به ذهن شما رسیده است. نرم افزار ایلاستریتور دارای ابزارهای بسیار زیادی است که به شما کمک به میکند تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید.

 

اگر قصد دارید تا با پروژه های گرافیک برداری مثل لوگو و دیگر طرح هایی که نیاز به گوشه های صاف دارند و نمیخواهید با مشکلاتی که در اثر مقدار رزولوشن و زوم کردن پدیدار میشوند دست و پنجه نرم کنید ، حتما از نرم افزار ایلاستریتور استفاده کنید. زمانی که قصد داشته باشید تا پرونده هایی همچون گزارش سالانه، بروشور و غیره ایجاد کنید ایلاستریتور میتواند بهترین ابزار برای این کار باشد. افزونه های ایلاستریتور به شما کمک میکنند تا صفحات خالی وب را به صفحاتی بسیار زیبا تبدیل کنید.

 

چه زمانی از فتوشاپ استفاده کنیم؟

 

تصویر افکت پارتیکل در فتوشاپ

 

اگر هدف اصلی شما ویرایش عکس میباشد نرم افزار فتوشاپ بهترین ابزار برای این کار است. فتوشاپ دارای ابزارهایی بسیار کاربردی برای ویرایش عکس میباشد. به غیر از ویرایش ابتدایی عکس، اگر شما قصد داشته باشید تا به یک کار از قبل طراحی شده حاشیه اضافه کنید و یا اینکه آن را روتوش کنید فتوشاپ دارای ابزارهای بسیار کاربردی برای این کار میباشد.

 

زمانی که اثر هنری شما بر اساس گرافیک شطرنجی باشد بهترین گزینه شما استفاده از نرم افزار فتوشاپ است. نکته قابل توجه فتوشاپ در این است که در کنار ویرایش تصاویر گرافیک شطرنجی شما میتوانید تصاویر گرافیک برداری را هم به صورت ابتدایی ویرایش کنید.

 

تا این قسمت مقاله احتمالا متوجه تفاوت ایلاستریتور و فتوشاپ و نحوه کار آن ها شده باشید. سوالی که پیش می آید این است که چرا در مورد این دو نرم افزار صحبت میشود؟ جواب شما وجود افزونه ها و قابلیت های فراوان این نرم افزارها است که دائما بروز رسانی میشود.

 

ایلاستریتور در مقابل فتوشاپ: برنامه ایلوستریتور چیست و چه کاربردی

 

قابلیت های کاربردی نرم افزار ایلاستریتور چیست

 

– در هر مقیاسی کار کنید: در ایلاستریتور شما توانایی این را دارید تا مقیاس و ابعاد طراحی خود را بزرگ یا کوچک کنید این مهم به شما کمک میکند تا به راحتی روی جزئیات کوچک تر کار کنید. طراحی های زیبای شما میتوانند برای صنایع مختلف صنعت IT استفاده شوند. برای مثال طراحی وب، تصویرگری و طراحی تصاویر مناسب ارائه در کنفرانس که میتوانند نظر مخاطب را به راحتی به خود جلب کنند.

 

طراحی با استفاده از متن (تایپوگرافی): در ایلاستریتور میتوانید از یک متن ساده طرح های بسیار خلاقانه ایجاد کنید.

 

– روش های پویا در طراحی: نرم افزار ایلاستریتور به شما راه های بیشتری را برای طراحی ها میدهد، برای مثال وارد کردن یک طرح گرافیکی به محیط ایلاستریتور و تغییر پالت رنگی آن.

 

– همکاری با سایر ابزارهای موجود در خانواده Adobeشما فقط به کار در محیط این نرم افزار محدود نمیشوید. با ترکیب قابلیت های نرم افزارهای گرافیکی دیگر مثل نرم افزار ایندیزاین (Adobe InDesign) و پریمیر (Adobe Premiere) میتوانید نتیایج بسیار بهتری را بدست بیاورید.

 

قابلیت های کاربردی فتوشاپ:

 

– استفاده آسان: شما احتما از شهرت این نرم افزار مطلع هستید ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که فتوشاپ چگونه به طیف گسترده ای از این تعداد کاربر دست یافته است؟ پاسخ این سوال در سادگی استفاده از آن نهفته است. یک فرد مبتدی میتواند به آسانی نحوه کار با این نرم افزار را یاد بگیرد. مابقی بستگی به خلاقیت فرد دارد. به عبارت دیگر، هر شخصی میتواند هر چه که در ذهن دارد را با فتوشاپ ایجاد کند.

 

– ویرایش بسیار عالی: ما قبلا مورد قابلیت های خلاقانه ایلاستریتور صحبت کرده ایم و فتوشاپ هم از این مهم مبرا نیست. هر عکسی که دوست دارید را وارد محیط نرم افزار کنید و با ابزارهای ارائه شده آن عکس را به معنای واقعی تغییر بدهید.

– دست باز در خلاقیت: با استفاده از ابزارهایی مثل قلم مو، مارکرها، مداد و … میتوانید تصویرهایی صاف و شفاف ایجاد کنید. البته قابلیت تصویرسازی فتوشاپ کمتر از ایلاستریتور میباشد چراکه هر کدام از این نرم افزارها برای اهدافی متفاوت توسعه داده شده اند.

 

– قابلیت استفاده بروی بسیاری از دستگاه ها: با افزایش روز افزون شهرت و محبوبیت فتوشاپ، کمپانی Adobe قصد دارد تا قابلیت های فتوشاپ را بروی دستگاه های بیشتری اقزایش دهد. با دستگاه های همراه مثل iPhone یا iPad شما میتوانید در هر جایی که هستید طراحی کنید.

 

ایلوستریتور یا فتوشاپ

 

نرم افزار فتوشاپ

 

این دو نرم افزار قابلیت مشابه فراوانی را دارند ولی تفاوت های آنها بیشتر از شباهات هایشان است. نرم افزار فتوشاپ بر اساس گرافیک پیکسلی و شطرنجی می باشد ولی نرم افزار ایلوستریتور بر اساس وکتور و بر پایه معادلات ریاضیات. نرم افزار فتوشاپ از کنار هم قرار دادن پیکسل های کوچک در کنار هم تصاویر را تولید میکند و برای تولید تولید، ادیت و مونتاژ تصاویر کارایی دارد. یادگیری نرم افزار فتوشاپ در مقایسه با ایلوستریتور ساده تر می باشد و در بین طراحان به عنوان فروشگاه یک ایستگاهی شناخته می شود ولی این نرم افزار برای تولید همه آثار هنری مناسب نمی باشد.

 

نرم افزار ایلوستریتور

 

نرم افزار ایلوستریتور بر پایه وکتور کار میکند. ایلوستریتور از وکتور ها برای ساخت خطوط نرم استفاده میکند. این نرم افزار برای طراحی لوگو و تصاویری که بر پایه وکتور می باشند بسیار کاربردی می باشد. تصاویر وکتور قابلیت تغییر اندازه و بزرگنمایی بی نهایت را دارند و در این پروسه کیفیت خود را از دست نمی دهند.

 

نقاط ضعف نرم افزار ایلوستریتور

 

این نرم افزار برای ساخت فایل های چند صفحه ای مناسب نمی باشد. نرم افزار ایلوستریتور هیچ راهی را برای ساخت صفحات را مانند نرم افزار InDesign فراهم نمیکند. این ابزار برای ساخت فایل های چند صفحه ای که نهایتا به شکل قالب آماده در می آیند ضروری می باشد. ایلوستریتور بر خلاف فتوشاپ به شما امکان صفحه بندی و شماره گذاری صفحات را نمی دهد، قابلیتی که در نرم افزار InDesign وجود دارد.

 

نقاط ضعف نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ برای ساخت لوگو مناسب نمی باشد و فقط زمان و هزینه های شما را هدر می دهد. لوگو تولید شده در فتوشاپ قابلیت بزرگ نمایی و یا ویرایش را ندارد، ویژگی که در نرم افزار ایلوستریتور ممکن می باشد.

 

فرمت نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

فرمت فایل های تولید شده در نرم افزار ایلوستریتور AI می باشد و به فایل های ایجاد شده درون این نرم افزار وکتور می گویند.

 

نمونه کارهای ایلوستریتور چیست

 

تصویر منظره در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

برای دیدن نمونه کارهای ایلوستریتور کافی است تا در گوگل عبارت illustration را جستجو کنید. از دیگر سایت هایی که برای دیدن نمونه کارهای ایلوستریتور پیشنهاد می شود سایت Dribbble و سایت Pinterest می باشد.

 

دانلود برنامه ایلوستریتور

 

ایلوستریتور دانلود

 

دانلود نرم افزار ایلوستریتور 2022

 

برای دانلود نرم افزار ایلوستریتور 2022 روی این لینک کلیک کنید.

 

دانلود نرم افزار ایلوستریتور 2018

 

برای دانلود نرم افزار ایلوستریتور 2018 روی این لینک کلیک کنید.

 

دانلود نرم افزار ایلوستریتور برای ویندوز 7

 

برای دانلود نرم افزار ایلوستریتور برای ویندوز 7 روی این لینک کلیک کنید.

 

ایلوستریتور اندروید

 

نرم افزار ایلوستریتور برای اندروید

 

نرم افزار Adobe Illustrator Draw نسخه اندروید ایلوستریتور می باشد که به طور اختصاصی برای دستگاه های لمسی ارائه شده است. نرم افزار ایلوستریتور برای اندروید همانند نسخه دسکتاپ، به کاربر امکان ایجاد تصاویر وکتور با ابزارهای گوناگون خود را می دهد. نرم افزار ایلوستریتور اندروید هر ابزاری را که کاربر برای طراحی تصاویر وکتور نیاز دارد را ارائه می کند.

 

نرم افزار ایلوستریتور برای ایفون

 

با انتشار نرم افزار ایلوستریتور برای iPad کمپانی Adobe یکبار دیگر توانایی خود را در ارائه نرم افزارهایی که امکان استفاده در دستگاه های مختلف را اثبات کرد. یک سال قبل از انتشار نرم افزار ایلوستریتور برای ایفون، کمپانی Adobe نرم افزار فتوشاپ را برای iPad منتشر کرد.

 

نرم افزار ایلوستریتور دانلود

 

برای دانلود ایلوستریتور اندروید روی این لینک کلیک کنید.

 

نرم افزار ایلوستریتور در معماری

 

از نرم افزار ایلوستریتور در معماری با ادغام با نرم افزار اتوکد، رویت و سایر نرم افزارهای Adobe  به صورت اختصاصی برای ایجاد طرح های بصری در معماری استفاده می شود. ابزارهای نرم افزار ایلوستریتور در معماری ایده ها و اسکیس ها را به طرح های معماری تبدیل می کند که از آنها می توان در بسیاری از دفاتر طراحی معماری در جهان استفاده کرد.

نصب ایلوستریتور

 

آموزش نحوه فعال سازی نرم افزار

 

  1. هنگام نصب نرم افزار دسترسی به اینترنت را قطع کنید.
  2. نسخه 2022-2021-2020-2019 کرک شده است و تنها شامل زبان انگلیسی ( با پشتیبانی از تایپ پارسی ) میباشد. هنگام نصب زبان English یدعم العربیه را انتخاب کنید .
  3. زمان اجرای نرم افزار در قسمت Loading دکمه ESC را بزنید.
  4. برای نصب نسخه 2018 وارد پوشه Build شوید و فایل Setup اجرا کنید.
  5. جهت فعال سازی به لینک فعال ساز جدا مراجعه کنید، که نحوه فعال سازی محصولات 2018 توضیح داده شده است.
  6. در نسخه مکینتاش روی فایل Install کلیک راست کنید و Show Package Contents رو بزنید و به پوشه Contents و سپس MacOs برید و فایل Install.exec رو اجرا کنید.
  7. از نرم افزار خارج بشید و فایل Adobe Zii را اجرا کنید.
  8. در صورت مشاهده ارورهای dll هنگام اجرای نرم افزار ، باید 2019 ++Microsoft Visual C نسخه 32 بیتی را نصب کنید.
  9. بعد از نصب اگر آیکون نرم افزار داخل دسکتاپ ساخته نشد ، به منوی استارت مراجعه کنید و یک shortcut از نرم افزار داخل دسکتاپ بسازید.
  10. در صورت مشاهده پیام خطا هنگام خارج کردن فایل فشرده ، به آموزش تعمیر فایل فشرده که در کنار لینک های دانلود قرار دارد مراجعه کنید.

 

آموزش حرفه ای ایلوستریتور

 

آموزش ایلوستریتور

 

برای یادگیری و آموزش حرفه ای نرم افزار ایلوستریتور می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

 

آموزش استفاده از فایل های وکتور در نرم افزار ایلوستریتور چیست

 

برای دیدن آموزش استفاده از فایل وکتور در نرم افزار ایلوستریتور از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش نرم افزار ایلوستریتور چیست از پایه

 

برای دیدن آموزش نرم افزار ایلوستریتور از پایه از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

دانلود رایگان آموزش نرم افزار ایلوستریتور چیست از پایه

 

برای دانلود رایگان آموزش نرم افزار ایلوستریتور از پایه از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

Illustrator از مبتدی تا پیشرفته

 

برای دیدن Illustrator از مبتدی تا پیشرفته از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش ایلوستریتور حرفه ای

 

برای دیدن آموزش ایلوستریتور حرفه ای از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش ایلوستریتور

 

برای دیدن آموزش ایلوستریتور از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش صفر تا صد ایلوستریتور

 

برای دیدن آموزش صفر تا صد ایلوستریتور از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

دوره آموزش ایلوستریتور 2022

 

برای دیدن دوره آموزش ایلوستریتور 2022 از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش کامل ایلوستریتور رایگان

 

برای دیدن آموزش کامل ایلوستریتور رایگان از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

آموزش نرم افزار ایلوستریتور چیست pdf

 

برای دانلود آموزش نرم افزار ایلوستریتور pdf از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

فیلم آموزش ایلوستریتور

 

برای دیدن فیلم آموزشی ایلوستریتور از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

 

آموزش طراحی لوگو با ایلوستریتور

 

برای دیدن آموزش طراحی لوگو با نرم افزار ایلوستریتور از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *