معرفی کدهای رنگی HEX

معرفی کدهای رنگی HEX

 

معرفی کدهای رنگی HEX

کدهای رنگی HEX راهی برای نمایش مدل های رنگی متفاوت بر مبنای مقادیر هگزادسیمال می باشند.  یک رنگ HEX از فرمت RRGGBB# پیروی میکند. در اینجا RR به معنای قرمز، GG به معنای سبز و BB به معنای آبی می باشد. اعداد صحیح HEX میتوانند در بازه 00 تا FF مقدار شدت رنگ را تعیین کنند. کد FF0000 # یک مثال ساده از کد HEX میباشد. این کد رنگ قرمز خالص را نمایش میدهد. رنگ قرمز در بالاترین مقدار FF و رنگ های سبز و آبی در کمترین مقدار خود که 00 است میباشند.

 

چرا از رنگ های HEX  استفاده می شود؟

 

چرا از رنگ های HEX  استفاده می شود؟

 

استفاده از کدهای رنگی HEX راه ساده ای برای ایجاد تمایز بین رنگ ها و نمایش رنگ های گوناگون می باشد. زمانی که شما نحوه استفاده از این فرمت رنگی را درک کنید به راحتی قادر خواهید بود تا مقایر رنگ های قرمز، آبی و سبز را برای ایجاد طیف های جدید رنگی تغییر دهید. این امر به طور خاص برای ایجاد رنگ های دقیق بسیار کاربردی است.

 

چه تعداد رنگ HEX وجود دارد؟

 

چه تعداد رنگ HEX وجود دارد؟

 

به صورت استاندارد در این فرمت رنگی 3^256  و به عبارتی بیش از 16 میلیون ترکیب رنگی وجود دارد. دلیل وجود چنین طیف گسترده ای از رنگ ها این است که رنگ های قرمز ، آبی و سبز میتوانند 256 مقدار را در بازه 00 تا FF در خود جای دهند. یک نکته جالب این است که مرورگرهای مدرن از قابلیت شفافیت رنگ ها پشتیبانی میکنند. به همین دلیل مجموعه ای از کدهای رنگی HEX در قالب AARRGGBB# وجود دارد. با این اوصاف تعداد ترکیب های رنگی به 4^256 یا چیزی بیش از 4 میلیارد میرسد. مهم است که در به خاطر داشته باشید که طیف رنگ های شفاف به معنای وجود رنگ های بیشتر نمی باشد. چرا که اضافه کردن رنگ های شفاف رنگ اصلی را تغییر نمیدهد بلکه اطلاعات بیشتری را اضافه میکند و کد های رنگی HEX بیشتری بر اساس شفافیت آنها وجود خواهد داشت.

 

کدهای رنگی HEX چگونه کار میکنند؟

رنگهای هگزادسیمال از 16 مقدار مختلف برای نمایش یک طیف رنگی استفاده میکنند. این رنگ ها میتواند قرمز باشد، آبی یا سبز باشند. این مدل رنگی به دلیل وجود طیف گسترده برای هر رنگ بسیار قدرتمند می باشد. هر رنگ به یک عدد یا حرف در بازه ای بین 0 تا 9 و A تا F ساده میشود. عدد 0 کمترین و حرف F  بیشترین مقدار میباشد. فرمت بندی کد رنگی به صورت RRGGBB# می باشد که RR  رنگ قرمز، GG رنگ سبز و BB رنگ آبی را نمایش میدهند.

 

منبع: شاتر استاک

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *