معرفی سایت شاتر استوک

معرفی سایت شاتر استوک

 

معرفی سایت شاتر استوک (Shutterstock)

سایت شاتر استوک یکی از معروف ترین سایت های ارائه دهنده عکس های استوک در دنیا می باشد. با بیش از یک دهه تجربه و حضور در این کسب و کار، شاتر استوک به یکی از پیشگامان خدمات اشتراک عکس های استوک تبدیل شده. این سایت با بیش از 220 میلیون فایل دارای بزرگترین آرشیو عکس های استوک در اینترنت میباشد و به همین جهت سایت شاتر استوک تنوع موضوعی عکس ها بسیار بالا میباشد.

 

امروزه شاتر استوک به عنوان معروفترین کمپانی عکس های استوک شناخته میشود.  با سابقه ای طولانی در زمینه خرید و فروش عکس های استوک که آنها را در میان 6 کمپانی بزرگ در این کسب و کار قرار داده است. از همان ابتدای کار شاتر استوک تمرکز خود را بروی طراحان و شرکت هایی که به تعداد زیادی عکس های استوک نیاز داشته اند قرار داده است. به همین دلیل شاتر استوک مدل خرید تعداد زیادی عکس استوک با نصف قیمت را توسئه داد. در حال حاضر مدل اشتراکی عکس های استوک که توسط شاتر استوک معرفی شده توسط بسیاری از کمپانی های دیگر اجرا میشود. در آغاز، تنها گزینه خرید عکس در شاتر استوک به صورت اشتراک ماهیانه بود. در سال های بعد آنها مدل کسب و کار خود را برای کاربرانی که نیازمند تعداد محدودی از عکس بودند گسترش دادند تا نیاز این کاربران را به صورت پکیج هایی که بر اساس تقاضا دسته بندی میشدند برطرف کنند.

 

تاریخچه شاتر استوک

در سال 2003، شاتر استوک توسط یک عکاس مسلط به برنامه نویسی، به نام Jon Oringer با هدف یک کسب و کار جدید برای فروش عکس های استوک با قیمت های خیلی پایین بنیانگذاری شد. در ابتدا شاتر استوک تعداد 100 هزار عدد از عکس های Jon Oringer را در اختیار کاربران گذاشت و چندی بعد تصمیم بر جذب و فروش عکس های تولید شده توسط دیگر کاربران گرفته شد.

 

در آن زمان کمپانی دیگری به نام iStock این مدل از کسب و کار را ارائه میکرد. از سوی دیگر شاتر استوک به دلیل پیشگام بودن در نوآوری، عکس های استوک را به صورت اشتراکی به فروش میرساند.  آنها در ازای هزینه اشتراک ماهیانه،  تعداد مشخصی از عکس را به صورت روزانه برای دانلود ارائه میکردند. این روش موفقیت بسیار بزرگی برای شاتر استوک بهمراه آورد تا جایی که iStock هم به همین روش از فروش رو آورد.

 

هسته اصلی شاتر استوک همیشه بر پایه ارائه محتوا با بالاترین کیفیت و بهترین های تکنولوژی بوده است. شاتر استوک یکی از بزرگترین کتابخانه های عکس استوک با بیش از 95 میلیون عکس را ایجاد کرد، تا جایی که بیش از 800 هزار عکس به صورت هفتگی به این کتابخانه اضافه میشد. عکس هایی که توسط کاربران برای فروش بروی این سایت قرار میگیرد ابتدا از نظر استاندارد های تکنیکی برسی میشوند، به همین جهت محتوای سایت شاتر استوک همواره بالاترین کیفیت را در تمامی زمینه ها و موضوعات دارا میباشد.

 

برخی از امکانات اضافه شده اخیر بروی سایت شاتر استوک:

پلتفرم و اپلیکیشن موبایل

ابزارهای ویرایش عکس رایگان

یکی از پیشرفته ترین ابزارهای جستجو عکس به صورت معکوس

 

در سال های اخیر بیشتر تمرکز شاتر استوک بروی گسترش کسب و کار با هدف تبدیل شدن به منبع اصلی دانلود انواع فایل های صوتی و تصویری بوده است. با خرید و همکاری با دیگر کمپانی ها، شاتر استوک قسمت فایل های صوتی استوک، یک سرویس ویرایش تصویر و نیز سرویس ادغام محتوا را به کمپانی اضافه کرده است. با بیش از 13 سال تجربه، شاتر استوک به صورت مستمر جایگاه خود را همواره در رتبه اول صنعت تولید و نشر عکس حفظ کرده است.

 

 

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *